Informacja dla pacjenta – Teleporada w POZ
INFORMACJA DLA PACJENTA
Teleporada w POZ – jest to inaczej świadczenie zdrowotne udzielane na odległość przy użyciu systemów teleinformatycznych przez lekarza lub pielęgniarkę.
Podstawowymi urządzeniami służącymi do łączności w poradni POZ Zarzecze i Żurawiczki są:
- telefon stacjonarny służący do rejestracji i udzielania niezbędnej informacji pacjentowi oraz do udzielania teleporady przez pielęgniarkę POZ:
POZ Zarzecze 16 640 15 21
POZ Żurawiczki 16 640 19 63
- rejestracja internetowa przez Podkarpacki System Informacji Medycznej dla pacjentów posiadających indywidualne konto pacjenta
- e-mail, do kontaktu z personelem medycznym rejestracji:
POZ Zarzecze por.poz.zarz@spzoz-przeworsk.pl
POZ Żurawiczki por.poz.zur@spzoz-przeworsk.pl
Sposób ustalenia teleporady.
- Podczas kontaktu, drogą wybraną przez pacjenta z personelem rejestracji:
- Pielęgniarka informuje pacjenta o terminie udzielenia teleporady, o tym, że teleporada zostanie udzielona telefonicznie przez lekarza oraz o prawie pacjenta do zgłoszenia woli osobistego kontaktu z właściwym pracownikiem medycznym.
- W przypadku gdy niezbędne z uwagi na stan zdrowia pacjenta świadczenie zdrowotne nie jest możliwe do zrealizowania w formie teleporady pacjent ma możliwość skorzystania ze świadczenia udzielonego w bezpośrednim kontakcie – okoliczność ta będzie ustalona w porozumieniu z pacjentem lub jego opiekunem ustawowym.
- W ustalonym terminie teleporady, lekarz spróbuje trzykrotnie nawiązać połączenie z pacjentem w odstępie 5 minutowym. Jeśli nie nawiąże kontaktu z pacjentem, porada zostanie anulowana.